ایمانی خوشخو، محمدحسین، و ایوبی یزدی، حمید. (1389). عوامل مؤثر بر ارزش ویژۀ برند در مقصد گردشگری شهر یزد. فصلنامۀ علمیپژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری، ۵(۱۳)، 113ـ138.
بهاری، جعفر، فراهانی، بنفشه، بهاری، شهلا، بذله، مرجان، و بهاری، حامد. (1394). ارزیابی ارزش ویژۀ برند در مقصد گردشگری از دیدگاه گردشگران داخلی، مطالعۀ موردی: شهر تبریز. فصلنامه علمیپژوهشی فضای گردشگری، (۶)24، 73ـ100.
بهاری، جعفر، کروبی، مهدی، و جهانیان، منوچهر. (1399). بررسی نقش میانجی رضایت گردشگر در تأثیر کیفیت ادراکشدۀ برند مقصد بر ارزش ویژۀ برند مقصد گردشگری ورزشی (مورد مطالعه: منطقۀ شمالی استان البرز). نشریۀ گردشگری و توسعه، 9(2)، 79ـ95.
تاجزاده نمین، ابوالفضل، و اسمعیلمشرفی، فاطمه. (1392). اولویتبندی مؤلفههای ارزش ویژۀ برند در مقصد گردشگری از دیدگاه گردشگران داخلی. فصلنامۀ علمیپژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری، ۸(24)، 35ـ38.
حیدرزاده، کامبیز، نجفی، کبری، و حسینی، سید علی. (1396). تأثیر کیفیت خدمات گردشگری بر وفاداری به مقصد گردشگری با توجه به نقش میانجی تصویر ذهنی از مقصد گردشگری و رضایت گردشگران. فصلنامۀ مطالعات مدیریت گردشگری، 12(40)، 115ـ153.
ﺟﻬﺎﻧﯿﺎن، ﻣﻨﻮﭼﻬﺮ، ﺣﯿﺪری، زﻫﺮا، و ﺧﻠﯿﻠﯽ، ﺳﻌﯿﺪ. (1392). ﺑﺮرﺳﯽ ارزش وﯾﮋۀ ﺑﺮﻧﺪ در ﮔﺮدﺷﮕﺮی، مطالعۀ موردی: شهر رامسر. فصلنامۀ علمیپژوهشی نگرشهای نو در جغرافیای انسانی، ۵(2)، ۲۱ـ۳۵.
جلالیان، سید اسحاق. (1397). بررسی عوامل مؤثر بر ارزش ویژۀ برند در مقصد گردشگری (مطالعۀ موردی: شهر مریوان). فصلنامۀ گردشگری شهری، 5(4)، 73ـ76.
حسام، مهدی، و کریمی، سید هادی. (1395). ارزیابی و اولویتبندی مقصدهای گردشگری براساس ارزش ویژۀ برند از دیدگاه گردشگران، مطالعۀ موردی: شهرستانهای استان گیلان. فصلنامۀ علمیپژوهشی و بینالمللی انجمن جغرافیای ایران، دورۀ جدید، ۱۴(49)، 953-961.
حسنی، علی، نیرومند، احسان، و موسوی بازرگان، سید جلال. (1393). مروری بر تصویر برند در مقصدهای گردشگری و بررسی روشهای اندازهگیری آن. فصلنامۀ علمیتخصصی دانشکده علوم گردشگری، دانشگاه علم و فرهنگ، ۳(۳)، 31ـ41.
حیدری چیانه، رحیم، صنوبر، ناصر، و سعدلونیا، حسین. (1394). تحلیلی بر نقش تصویر برند بر توسعۀ گردشگری شهری، مطالعۀ موردی: کلانشهر تبریز. نشریۀ پژوهش و برنامهریزی شهری، ۶(22)، 79ـ94.
زحمتکش سردوراهی، مهدیه، محمدپور شیرازی، فاطمه، آردیان، آرام، سیادتان، محمد، و هاشمی، سیده نوشین. (1400). عوامل مؤثر بر ارتقای برند یزد بهعنوان مقصد گردشگری سلامت با رویکرد نگاشتشناختی فازی. مجلۀ تصویر سلامت، ۱۲(1)، 24ـ33.
طباطبایینسب، سید محمد، و ضرابخانه، فرزانه. (1394). تبیین مدل ارزش ویژۀ برند مقصد در صنعت گردشگری، مطالعۀ موردی: شهر اصفهان. مطالعات و پژوهشهای شهری و منطقهای، ۷(24)، 192ـ216.
طباطبایینسب، سید محمد، ضرابخانه، فرزانه، و اسدیان اردکانی، فائزه. (1394). تحلیل ارتباط مشارکت پایدار گردشگران و ارزش ویژۀ برند مقصد گردشگری، مطالعۀ موردی: شهر اصفهان. مطالعات و پژوهشهای شهری و منطقهای، ۷(26)، 167ـ188.
علوی، موسی (1392). مدلیابی معادلات ساختاری در پژوهشهای مرتبط با آموزش علوم سلامت: معرفی روش و کاربرد آن. مجلۀ ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 6(16)، 519ـ530.
قالیباف، محمد، و شعبانیفرد، محمد. (1390). ارزیابی و اولویتبندی جاذبههای گردشگری برای توسعۀ گردشگری شهری براساس مدلهای تصمیمگیری چندمتغیره، مطالعۀ موردی: شهر سنندج. فصلنامۀ تحقیقات جغرافیایی، ۲۶(2)، 147ـ172.
کوزهگر کالجی، غضنفر، آقایی، پرویز، دلالت، مراد، و محمدی، حیدر. (1399). ارزش ویژۀ برناد مقاصد گردشگری در شهرهای مرزی، رهیافتی برای وفاداری گردشگران؛ مطالعۀ موردی: بانه. فصلنامۀ علمیپژوهشی گردشگری و توسعه، 9(4)، 125ـ138.
کیانی فیضآبادی، زهره. (1395). تأثیر تصویر و شخصیت مقصد بر دلبستگی و رضایت گردشگران، مطالعۀ موردی: گردشگران داخلی شهر اصفهان. مجلۀ برنامهریزی و توسعۀ گردشگری، ۵(16)، 168ـ187.
گیرشمن، رومن. (1379). سیلک کاشان. ترجمۀ اصغر کریمی. سازمان میراثفرهنگی.
محمدپور زرندی، حسین، حسنی، علی، و امینیان، ناصر. (1395). عوامل مؤثر بر برند شهری و اولویتبندی آنها از دیدگاه گردشگران بینالمللی، مطالعۀ موردی: برج میلاد تهران. فصلنامۀ اقتصاد و مدیریت شهری، ۴(14)، 116ـ138.
مسگری، محمدامین. (1392). بررسی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر ارزش ویژۀ برند گردشگری استان آذربایجان غربی با استفاده از تکنیک MADM. پایاننامۀ کارشناسیارشد. دانشگاه پیام نور مرکز کرج، رشتۀ مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی.
نظری، علیاکبر، و قدسی، جواد. (1394). عوامل مؤثر بر روند برندینگ در مقصد گردشگری، مطالعۀ موردی: شهر رامسر. فصلنامۀ علمیپژوهشی مطالعات مدیریت گردشگری، ۱۰(39)، 1ـ21.
وحیدزادگان، فریبا، و زنگیآبادی، علی. (1400). سنجش میزان شناخت تصویری گردشگران از منظر شهری بهمنظور تبیین برند مقصد گردشگری، مورد پژوهشی: کلانشهر اصفهان. مجلۀ محیطشناسی، 46(3)، 559ـ582.
Baker. M.J., & Cameron, E. (2008). Critical success factors in destination marketing. Tourism & Hospitality Research, 8(2), 79-97.
Beckman, E. (2013). The Impact of Mitivation and Enduring Involement in an Adventure Tourism Setting. A Dissertation presented for Doctor of Philosophy Degree.
Berrozpe, A., Campo, S. & Yague, M.J. (2018). Am I Ibiza? Measuring brand identification in the tourism context. Journal of Destination Marketing & Management, No. 6, 240-250.
Buil, I., Catalan, S., & Martinez, E. (2015). The importance of corporate brand identity in business management: An application to the UK banking sector. BRQ Business Research Quarterly, 19(1), 3-12.
Chang, H.H. & Liu, Y.M. (2009). The Impact of Brand Equity on Brand Preference and Purchase Intentions in the Service Industries. The Service Industries Journal, 29(12), 539-554.
Coleman, D., Dechernatony, L., & Christodoulides, G. (2011). B2B service brand identity: scale development and validation. Industrial Marketing Management, 40(7), 1063-1071.
Fernandez, D.B. & Meethan, K. (2014). The Relationship of City Branding and Tourist Promotion: The Case of Plymouth (UK) and Malaga (Spain). Athens Journal of Tourism, 1(3), 217-226
Ferns, B.H. & Walls, A. (2012). Enduring travel involvement, Destination brand equity and Traveler's visit intentions: A structural model analysis. Journal of Destination Marketing and Management, No. 1, 27-35.
Gil, R., Bravo, E., Andres, F., & Salinas, M.E. (2007). Family as a source of consumer based brand equity. Journal of Product & Brand Management, 16(3), 188-199
Kavaratzis, M. (2009). From city marketing to city branding. Towards a theoretical framework for developing city brand. Place Branding, 1(1), 58-73
Keller, K.L. (2013). Strategic brand management, Building, Measuring and Managine Brand Equity. Person Education Limited, 4(9), 117-127.
Konecnik, M. & Gartner, C.W. (2007). Customer-based Brand Equity for a Destination. Annals of Tourism Research, 34(2), 400-421.
Luo, J., Bidit, L.D., Yalkin, C., Sivarajah, U., Punjaisri, K., Huang, Y., & Yen, D.A. (2018). Millennial Chinese consumers perceived destination brand value. Journal of Business Research, 15(6), 655-665.
Iacobucci, D., (2009). Structural equations modeling: Fit Indices, sample size, and advanced topics. Journal of Consumer Psychology, 20(1), 90-98.
Qionglei, Y., Pickering, S., Geng, R., & Dorothy, A.Y. (2021). Thanks for the memories: Exploring city tourism experiences via social media reviews. Tourism Management, Volume 40, Article 100851.
Qu, H., Kim, L.H., & Im, H.H. (2012). A model of destination branding: integrating the concepts of the branding and destination image. Tourism Management, 32(3), 465-476.
Rezvani, M., Khodadad' Hoseini, H., & Samadzadeh, M. (2012). Investigating the role of word of mouth on consumer based brand equity creation in Iran's cell-phone market. Journal of Knowledge Management, Economics and Information Technology, No. 8, 1-15.
Usakli, A. & Baloglu, S. (2011). Tourism Management. Brand personality of tourist destinations. An application of self-congruity theory. Tourism Management, 32(11), 114-127.
Uslu, A. & Durmus, B. (2013). Analyzing the brand equity of airlines service: Comparing the Japanese and Turkish perspectives. Procedia-social and Behavioral Sciences, No. 99, 446-454.
Violato C, G. H. K. (2007). How to Use Structural Equation Modeling in Medical Education Research: A Brief Guide. Teaching and Learning in Medicine: An International Journal, 19(4), pp. 362–371.
Ye.Q , Law.R , Gu.B & Chen.W (2011). The influence of user-generated content on traveler behavior: An empirical investigation on the effects of e-word-of-mouth to hotel online bookings. Computers in Human Behavior, 27(2).
Young.Y.E. (2012). City branding and urban tourism: a case study of Seoul and Taipei. In 6th Conference of the International Forum on Urbanism (IFOU), TOURBANISM, Barcelona.
Zhang, X. Chen, Zh. Jin, H. (2020). The effect of tourists’ autobiographical memory on revisit intention: does nostalgia promote revisiting?. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 26(9). 1-29
References
Alavi, M., (2012). Structural equation modeling in research related to health science education: introducing the method and its application. Iranian Journal of Education in Medical Sciences, 6(16), 519-530. [In Persian]
Bahari, J., Farahani, B., Bahari, Sh., Bazleh, M., & Bahari, H. (2014). Evaluation of the special value of the brand in the tourist destination from the point of view of domestic tourists, case study: Tabriz city.Scientific Research Quarterly of Tourism Space, (6) 24, 73-100. [In Persian]
Bahari, J., Karoubi, M., & Jahanian, M. (2020). Examining the Mediating Role of Tourist Satisfaction in the Impact of Perceived Quality of the Destination Brand on Sports Tourism Destination Brand Equity (Case Study: North Area of Alborz Province). Journal of Tourism and Development, 2(12), 79-96. [In Persian]
Baker. M.J., & Cameron, E. (2008). Critical success factors in destination marketing. Tourism & Hospitality Research, 8(2), 79-97.
Boshagh, M. R. (2014). Structural Equation Modeling in Human Sciences with Amos 22, Sociologists Publications, first edition. [In Persian]
Beckman, E. (2013). The Impact of Mitivation and Enduring Involement in an Adventure Tourism Setting. A Dissertation presented for Doctor of Philosophy Degree.
Berrozpe, A., Campo, S. & Yague, M.J. (2018). Am I Ibiza? Measuring brand identification in the tourism context. Journal of Destination Marketing & Management, No. 6, 240-250.
Buil, I., Catalan, S., & Martinez, E. (2015). The importance of corporate brand identity in business management: An application to the UK banking sector. BRQ Business Research Quarterly, 19(1), 3-12.
Chang, H.H. & Liu, Y.M. (2009). The Impact of Brand Equity on Brand Preference and Purchase Intentions in the Service Industries. The Service Industries Journal, 29(12), 539-554.
Coleman, D., Dechernatony, L., & Christodoulides, G. (2011). B2B service brand identity: scale development and validation. Industrial Marketing Management, 40(7), 1063-1071.
Fernandez, D.B. & Meethan, K. (2014). The Relationship of City Branding and Tourist Promotion: The Case of Plymouth (UK) and Malaga (Spain). Athens Journal of Tourism, 1(3), 217-226
Ferns, B.H. & Walls, A. (2012). Enduring travel involvement, Destination brand equity and Traveler's visit intentions: A structural model analysis. Journal of Destination Marketing and Management, No. 1, 27-35.
Gil, R., Bravo, E., Andres, F., & Salinas, M.E. (2007). Family as a source of consumer based brand equity. Journal of Product & Brand Management, 16(3), 188-199.
Girshman, R. (2000). Sialk Kashan Translated by Asghar Karimi. Cultural Heritage Organization. [In Persian]
Ghalibaf, M., & Shabanifard, M. (2011). Assessment and Prioritization of Urban Tourist Attractions for Developing Urban Tourism Based on Multivariate Decision Criteria (A Case Study of Sanandaj). Geographical Research Quarterly, 26(2), 147-172. [In Persian]
Heydari Chianeh, R., Senobar, N., & Saadlu niya, H. (2014). An analysis of the role of brand image on the development of urban tourism, case study: Tabriz metropolis. Journal of Urban Planning and Research, 6(22), 79-94. [In Persian]
Heydarzadeh, K., Najafi, K., Hosseini, A. (2016) The Impact of Tourism Services Quality on Tourism Destination Loyalty, Considering the Mediating Role of the Tourism Destination Image and the Tourists Satisfaction, Journal of Tourism Management Studies, 12 (40), 115-153. [In Persian]
Hasani, A., Niromand, E., & Mousavi Bazargan, J. (2013). An overview of the brand image in tourism destinations and its measurement methods. Scientific Quarterly of Faculty of Tourism Sciences, University of Science and Culture, 3(3), 41-31. [In Persian]
Hesam, M., & Karimi, H. (2015). Evaluation and prioritization of tourist destinations based on the specific value of the brand from the point of view of tourists, case study: the cities of Gilan province. Scientific and International Quarterly of the Iranian Geographical Society, New Period, 14(49), 953-961. [In Persian]
Imani Khoshkho, M. H., & Ayubi Yazdi, H. (2010).The Critical Success Factors of Consumer-Based Brand Equity in Yazd Tourism Destination.Scientific Research Quarterly of Tourism Management Studies, 5(13), 113-138. [In Persian]
Jahanian, M., Heydari, Z., & Khalili, S. (2012). Investigating the special value of the brand in tourism, case study: Ramsar city. Scientific Research Quarterly of New Attitudes in Human Geography, 5(2). [In Persian]
Kavaratzis, M. (2009). From city marketing to city branding. Towards a theoretical framework for developing city brand. Place Branding, 1(1), 58-73
Keller, K.L. (2013). Strategic brand management, Building, Measuring and Managine Brand Equity. Person Education Limited, 4(9), 117-127.
Konecnik, M. & Gartner, C.W. (2007). Customer-based Brand Equity for a Destination. Annals of Tourism Research, 34(2), 400-421.
Kiani Feizabadi, Z. (2015). The Influence of Destination Image and Destination Personality on Tourists ׳Attachment and Satisfaction (Case Study: Domestic Tourists Visiting Isfahan). Journal of Tourism Planning and Development, 5(16), 168-187. [In Persian]
Kozegar Kaleji, Gh., Aghaei, P., Delalat, M., & Mohammadi, H. (2019). Brand Equity of Tourism Destinations in Border towns: An Approach towards Tourists’ Loyalty (Case Study: Baneh City), Scientific Journal of Tourism and Development, 9 (4), 125-138. [In Persian]
Luo, J., Bidit, L.D., Yalkin, C., Sivarajah, U., Punjaisri, K., Huang, Y., & Yen, D.A. (2018). Millennial Chinese consumers perceived destination brand value. Journal of Business Research, 15(6), 655-665.
Iacobucci, D., (2009). Structural equationsmodeling: Fit Indices, sample size,and advanced topics. Journal of Consumer Psychology, 20(1), 90-98.
Manem Lafmajani, S,, Shabgo monsef, M., & Gholipour Soleimani, A. (2022). The Competitive Position of Gilān Province Tourism Brand: Stimulants and Consequences. Journal of Geographical Studies of Coastal Regions, 3(1), serial 8, 5-26. [In Persian]
Mesgari, M. A. (2012). Investigating and prioritizing the factors affecting the special value of tourism brand of West Azarbaijan province using MADM technique. Master's thesis. Payam Noor University, Karaj Center, Department of Business Administration, Marketing major. [In Persian]
Mohammadpour Zarandi, H., Hasani, A., & Ami Nian, N. (2015). Effective factors on urban brand and their prioritization from the point of view of international tourists, case study: Milad Tower, Tehran. Quarterly Journal of Urban Economics and Management, 4(14), 116-138. [In Persian]
Nazari, A. A., & Ghodsi, J. (2014). Factors affecting branding process in tourism destination, case study: Ramsar city. Scientific Research Quarterly of Tourism Management Studies, 10(39), 1-21. [In Persian]
Qionglei, Y., Pickering, S., Geng, R., & Dorothy, A.Y. (2021). Thanks for the memories: Exploring city tourism experiences via social media reviews. Tourism Management, Volume 40, Article 100851.
Qu, H., Kim, L.H., & Im, H.H. (2012). A model of destination branding: integrating the concepts of the branding and destination image. Tourism Management, 32(3), 465-476.
Rezvani, M., Khodadad'Hoseini, H., & Samadzadeh, M. (2012). Investigating the role of word of mouth on consumer based brand equity creation in Iran's cell-phone market. Journal of Knowledge Management, Economics and Information Technology, No. 8, 1-15.
Sorayai, A, Radmard, M., Radmard, M., & Younesi, A. (2011).Investigating the effect of urban branding image on tourism behavior in Ramsar city.The first national conference on tourism and nature tourism of Iran Zamin, Hamadan, Iran, 12-12. [In Persian]
Tajzadeh Namin, A., & Esmail-Mosharrafi, F. (2012). Prioritization of the Components of Brand Equity from the View Point of Domestic Tourists.Scientific Research Quarterly of Tourism Management Studies, 8(24), 35-38. [In Persian]
Tabatabaeenasan, M., Zarabkhaneh, F., & Asadian, F. (2015). "Exploring the relationship between enduring travel involvement and destination brand equity (case study: Isfahan)". Urban Regional studies and Research, 7(26), 167-188. [In Persian]
Tabatabaeinasab, M., & Zarabkhaneh, F. (2014). Explanation of the special value model of the destination brand in the tourism industry, case study: Isfahan city. Urban and regional studies and researches, 7(24), 192-216. [In Persian]
Usakli, A. & Baloglu, S. (2011). Tourism Management. Brand personality of tourist destinations. An application of self-congruity theory. Tourism Management, 32(11), 114-127.
Uslu, A. & Durmus, B. (2013). Analyzing the brand equity of airlines service: Comparing the Japanese and Turkish perspectives. Procedia-social and Behavioral Sciences, No. 99, 446-454.
Violato C, G. H. K. (2007). How to Use Structural Equation Modeling in Medical Education Research: A Brief Guide. Teaching and Learning in Medicine: An International Journal, 19 (4), pp. 362–371.
Vahidzadegan, F, & Zangiabadi, A. (1400). Measuring the Levels of Tourists’ Visual Recognition of Urban Landscape in Order to Explain the Brand of Tourist Destination. Environmental Journal, 46(3), 559-582. [In Persian]
Ye.Q , Law.R , Gu.B & Chen.W (2011). "The influence of user-generated content on traveler behavior: An empirical investigation on the effects of e-word-of-mouth to hotel online bookings". Computers in Human Behavior, 27(2).
Young.Y.E (2012). "City branding and urban tourism: a case study of Seoul and Taipei". In 6th Conference of the International Forum on Urbanism (IFOU), TOURBANISM, Barcelona.
Zhang, X. Chen, Zh. Jin, H. (2020). The effect of tourists’ autobiographical memory on revisit intention: does nostalgia promote revisiting?. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 26 (9). 1-29.
Zahmatkesh Sardorahi, M., Mohammadpour Shirazi, F., Ardian, A., Siadatan, M., & Hashemi, N. (2021). Factors affecting the promotion of the Yazd brand as a health tourism destination with a fuzzy mapping approach. Health Image Magazine, 12(1), 24-33. [In Persian]